بصائر

جدیدترین اخبار سیاسی ، نظامی و جملات عاشقانه عارفانه

بصائر

جدیدترین اخبار سیاسی ، نظامی و جملات عاشقانه عارفانه

بی کفایتی خائنین حرمین شریفین

حج تمتع امسال از غم انگیزترین حج های تاریخ شد، اخبارهای کوتاه و تلخ، از سقوط جرثقیل در پشت مقام ابراهیم علیه السلام که بیشترین تراکم جمعیت را دارد، تا سقوط پنکه های سقفی بر روی حجاج، از آتش سوزی هتل تا ریزش کوه بر روی هتل، اما تلخ ترین حادثه کشته شدن بیش از 2000 نفر بود، حادثه ای که حقیقتا نمیتوان اسم حادثه روی آن گذاشت بلکه نام فاجعه برازنده تر آن می باشد.

قتل عام بیش از 5000نفر و زخمی شدن بسیاری از ضیوف الرحمان توسط رژیم سفاک آل سعود، کام بسیاری از مسلمانان را تلخ و خانواده های زیادی را در اقصی نقاط جهان داغدار کرد. همان خانواده هایی که برای بازگشت حاجی شان لحظه شماری میکردند و در پی تدارک مراسم استقبال و نصب پلاکاردهای خوش آمد گویی بودند، اکنون باید در پی مراسم تشییع و تدفین و مجلس ختم آنها باشند. بسیاری هنوز نمی دانند که مسافرشان زنده است یا مرده؟ اصلا کجاست؟ در بیمارستان تحت درمان است یا در سردخانه های مملو از جنازه؟ شنیده ها حاکی است که شاید عده ای در زندانهای سیاسی باشند و این بلاتکلیفی غم و اندوه به مراتب بزرگتری است.

رضا بداغی

مفتی ها و سران ملعون سعودی در توجیه این بی کفایتی، مشیت الهی را عامل این اتفاقات دانسته و گاها نهایت رذلی و پستی را به خرج داده و ایرانیان و آفریقایی ها را مقصر دانسته اند. در حالیکه خودشان بهتر از هرکسی میدانند این فاجعه بنابر بی کفایتی و بی تدبیری و سهل انگاری بوده است و شواهد موثقی نیز دالّ بر عمدی بودن این فجایع بوده است.

خادمی حرمین شریفین لباس گشادی بر تن این رژیم خونریز و متظاهر به اسلام است چرا که هواپیماها و جنگنده های سعودی از یک طرف هر روز و هرشب بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن حمله می کنند و از طرفی حمایت همه جانبه مادی و غیرمادی و تسلیحاتی از تروریست هایی نظیر داعش و النصرة و برادرخواندگی با شیاطین بزرگی چون آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی همه و همه گواه بر این است که آل سعود کجا و خادمی حرمین شریفین کجا؟

5 مسیر رفت و آمد جمعیت 2 میلیونی حجاج به جمرات، به 1 مسیر کاهش پیدا می کند،،آن هم بخاطر عبور شاهزاده ی جوان سعودی. در آن گرمای طاقت فرسای بیابان منا و جمعیت انبوه، پیچ و مهره های جرثقیل محکم بسته نشده اند، چادرهای حجاج مصری بنابر دلایل مبهمی آتش میگیرد، آیا این همه اتفاق ناگوار نشان از بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج نیست؟ ای نوادگان حرام ابوسفیان و معاویه آیا با بهترین امکانات و تجهیزات فراوانی که به قول خودتان از مدرن ترین و مجهزترین امکانات ساخته ی غرب است، مدیریت 2 میلیون زائر بیت الله الحرام کار مشکلی است؟ البته حق دارید که نتوانید،چون هم لیاقت و عرضه ی این کار را ندارید و بعلاوه تمام تمرکز خود را روی جنگنده های هوایی و نیروهای خود در یمن گذاشته اید و با آن مغز تهی از عقلتان دنبال روش های مختلف کشتار زنان و کودکان بی دفاع هستید. شما که در مدیریت یک ماهه ی حج 94 عدم توانایی و بی کفایتی خود را بر عالم اثبات کردید چگونه میخواهید به انرژی هسته ای دست پیدا کنید؟ شما که در ساختن و خودکفایی دشداشه هایتان هنوز پایتان می لنگد و آن ها را هم وارد می کنید چه به کار هسته ای؟

هر ساله در ایام اربعین حسینی بیش از 20 میلیون زائر با کمترین امکانات رفاهی و سختی های بسیار در چند کیلومتری داعش و تهدیدهای مختلف آنها، به زیارت قبر مطهر سیدالشهدا میروند بدون اینکه از بینی کسی خون بیاید یا کسی حالش بد شود

متاسفانه برخی از سران دولتی داخلی نیز بجای اتخاذ مواضع جدی و انقلابی، به چند تسلیت ساده ی ظاهری بسنده کرده تا جایی که شنیده شده دولت عربستان مقصر حادثه ی منا نبوده!! وقتی عربستان به وزیر ارشاد و هیئت پیگیر ماجرا بعد از چند روز ویزا نمی دهد برخی از شخصیت های دولتی ما هنوز با دیپلماسی لبخند به دنبال بهبود روابط هستند. تا کی خفت و ذلت ؟؟ رئیس جمهور محترم شما که تمام توان خود را در جهت رفع مشکلات تحریمی مردم کشورتان گذاشته اید و هر کاری می کنید تا تحریم ها به کلی برداشته شود و تمام مشکلات کشور از جمله نبود آب خوردن و ریزگردهای استان غربی را به تحریم ربط میدهید، چرا در فاجعه ی منا عکس العمل قاطعی از خود نشان ندادید؟ مگر نه اینکه بیش از 220 تن از عزیزان ما در این حادثه از بین رفتند و عده ای زیادی مجروح و زخمی و 260 نفر نیز مجهول الحال هستند؟ اگر بر علیه رِژیم آل سعود اقدام قاطعی نمی کنید حداقل از دیپلماسی لبخندتان در این روزهایی که در نیویورک هستید بخاطر دل بازماندگان کم کنید. وزیر امور خارجه عربستان دعوت شما را در نیویورک با بدترین برخوردها رد میکند و شما به حاکمیت رسیدن شیخ سلمان را پس از به هلاکت رسیدن عبدالله به آنها تبریک می گویید.

رژیم عربستان سعودی موظف است ضمن پذیرش کوتاهی و بی کفایتی و بی تدبیری خود در اتفاقات اخیر در جهت جبران کلیه حقوق مادی و معنوی کشته شدگان و بازماندگان برآید، از پرده بازی های ظاهری که مقصر این فجایع را ایرانیان و آفریقایی ها و مسئول متروی مکه می دانند عذرخواهی کرده و از جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد هم می خواهیم پیگیر جدی این ماجرا باشد و متخلفین را محاکمه کند.

به امید روزی که بدون لوث وجود حتی یک سعودی، به زیارت حریم امن الهی و مدینه النبی رویم و آستین ها را برای ساخت حرم ائمه ی مظلوم بقیع بالا زنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد