بصائر

جدیدترین اخبار سیاسی ، نظامی و جملات عاشقانه عارفانه

بصائر

جدیدترین اخبار سیاسی ، نظامی و جملات عاشقانه عارفانه

کدوم مظلوم تره؟؟؟

 شاید بارها این سوال واسه تون پیش اومده باشه که چرا امام خمینی این همه اقتدار داشت و هر حرفی میزد همه حرفشو گوش میگرفتن و پیر و جوون واسه ی اجرای حرف امام تلاش میکردن اما الان یه عده در مقابل حرف رهبری می ایستن و موضع مخالف میگرن؟؟؟ شاید پیش خودتون بگید که چرا الان اینجوریه؟؟؟ اقتدار امام خمینی از امام خامنه ای بیشتره یا در رهبری حضرت آقا ایرادی وجود داره؟؟؟

این سوال یه سوال مهم و در عین حال کلیدی برای فهم تفاوت موجود در رهبری امام خمینی(ره) و رهبری مقام معظم رهبری هست.

اولا امام خمینی کسی بود که برای پیروزی انقلاب دست به قیام در برابر شاه زده بود و تازه در راس حکومت قرار گرفته و بود و هنوز از افکار و نظراتش ، مردم اطلاع کاملی نداشتن و به همین خاطر خیلی از مردم از امام خمینی حمایت میکردن. مثلا همین سازمان مجاهدین خلق از امام خمینی حمایت میکدن اما بعدها که با عقاید دینی و سیاسی امام خمینی آسنا شدن به مخالفت با امام خمینی پرداختن و دست به اسلحه بردن و خیلی از مردم و مسئولین ما رو به خاک و خون کشیدن.

اما بعد از رحلت امام خمینی، دیگه راه و رویه ی نظام اسلامی برای دوست و دشمن مشخص شده بود و معلوم بود که مقام معظم رهبری ، همون راه امام خمینی رو ادامه میده و به همین خاطر هم بود که یه عده علینی در مقابل حرف ایشون می ایستادن.



برگرفته شده از ruhallah.blogsky.com
 

ثانیا: الان می بینیم که بعضی از کسانی که تحصیلات فقهی و حوزوی دارن حتی در مقابل مقام معظم رهبری موضع گیری میکنن و می ایستن. اما در زمان امام خمینی کسی نبود که از نظر علمی در حد و اندازه های حضرت امام باشه و اگر هم بود معمولا یا با امام موافق بو.دن یا اگر هم مخالفتی داشتن تعدادشون کم بود .

اما برخی از کسانی که ممکنه در زمان ما با مقام معظم رهبری بر سر یه سری از مسائل سیاسی یا ... علناً مخالفت کنن، اینا یا با رهبری هم درس و هم بحث بودن یا همرده ی آقا بودن و یا اینکه خودشون رو در حد و اندازه ی ایشون و یا حتی بالاتر میدونن و به همین خاطره که به خودشون اجازه ی موضع گیری در مقابل ایشون رو میدن و در مقابل هم موضع مقام معظم رهبری، صبر و تعامل هست اما در زمان امام خمینی اگه کسی مثل آیت الله منتظری در مقابل امام خمینی می ایستاد و امام خمینی ایشون رو کنار میزد دیگه مردم دو دسته نمیشدن و یه دسته طرفدار امام باشن و یه دسته طرفدار آقای منتظری چون همه به عظمت امام خمینیس واقف بودن.


نتیجه گیری:

امام خمینی در حد استاد بقیه بود و با ایشون مخالفتی نمیشد اگرم میشد مردم باز طرف امام خمینی بودن.

در زمان فعلی بعضی از آقایون ادعاها دارن و خودشون رو در حد مقام معظم رهعبری میدونن یا بالاتر به همین خاطر راحت موضع میگیرن و اینجاست که عظمت و سختی کار مقام معظم رهبری در مقابل این افراد مشخص میشه.


اللهم احفظ لنا قائدنا الامام خامنه ای


برگرفته شده از ruhallah.blogsky.com-هر گونه کپی برداری تنها با ذکر منبع جایز می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد